Gaz karışımı ya da sıvı yakıt ile oksijen karışımı yanma odasına beslenir ve burada ateşleme ile yanma elde edilir. 1 MPa'ya yakın bir basınçta oluşan sıcak gaz, yanma odasından daha düşük çaptaki nozuldan yüksek basınç ve hız ile dışarı atılır. Yakıtlar gaz (hidrojen, metan, propan, propilen, asetilen, doğal gaz vb.) veya sıvı (kerosen vb.) olabilir. Nozul çıkışındaki hız yaklaşık 1000m / s ile ses hızını aşmaktadır. Gaz akışının içine enjekte edilen toz; 800 m / s'ye kadar hızlanarak nozuldan dışarıya püskürtülür. Sıcak gaz ve toz akışı, kaplanacak olan yüzeye yönlendirilir. Toz akış esnasında kısmen erir ve alt katman üzerine çöker. Nihai kaplama, düşük gözenekli ve yüksek bağ mukavemetine sahiptir.
HVOF kaplamalar 12 mm’ye (1/2 ") kadar kalın olabilir Tipik olarak aşınma ve korozyon direncine sahip yüzeyler elde etmek için metalik ve karbür kaplamalar yapılmaktadır. Yaygın olarak kullanılan tozlar WC-Co, krom karbür, MCrAlY ve alümina. Bu yöntemin en başarılı olduğu kaplama uygulamaları, karbür uygulamaları (WC-Co, vb.) diğer korozyona dayanıklı alaşımlardır (paslanmaz çelikler, nikel bazlı alaşımlar, alüminyum.)